I samarbete med Parnass.se
Om man vill marknadsföra en produkt eller sitt företag så är reklampennor ett väldigt effektivt och relativt billigt sätt att göra det på. En reklampenna kan vara enkel eller exklusiv. Det kan vara en bläckpenna, en stiftpenna eller märkpenna. Det viktiga är att du har ett tryck på pennan med ditt företagsnamn & logga eller produkten du vill marknadsföra. Ett företag som kan hjälpa dig med bl.a reklampennor är Parnass Presentreklam som är ett av Sveriges äldsta och mest kända företag i presentreklambranschen. Hos dem hittar du alla sorters reklampennor.
Hur gör man?
När du har fått dina reklampennor gäller det att sprida dem till framförallt dina potentiella kunder och klienter. Detta gör du enklast genom att dela ut pennorna vid olika mässor och konferenser. Pennorna blir en påminnelse till kunden om ditt företag eller produkten du vill marknadsföra och det gör att kunden minns dig.
Pennans historia
Fjäderpennan – En riktig klassiker, började användas redan under 300-talet. Det var den första egentliga bläckpennan och tillverkades av en vingpenna från en fågel. Gåsfjädrar var populärast varför denna penntyp ofta kallades gåspennor.
Under 1800-talet ersattes fjäderpennan av stålpennan. Stiftet i denna penna var gjort av en tunn stålplåt som sattes fast i ett pennskaft av trä.
Under 1930-talet ersattes stålpennan i sin tur av reservoarpennan. Reservoarpennan blev i sin tur utbytt under 1950-talet av den välkända kulspetspennan.
Vilka pennor har du på kontoret?
Om du tittar runt på skrivbordet, kontoret eller hemma så upptäcker du säkert att du har flera pennor med reklamtryck som du har fått på en mässa eller från ett företag på ett eller annat sätt. Kanske är det en penna som du råkat få med dig av misstag när du skrev under något dokument? Är det en penna med ett spännande budskap så är det inte omöjligt att man kollar upp företaget och dess produkter.
Pennor byter ägare
Det är ett känt faktum att pennor och framförallt reklampennor ofta byter ägare. Det är en bra sak som innebär att fler personer kan få upp ögonen för ditt företag. Lycka till med din marknadsföring!