Att ha ordning och reda är mycket viktig när man är egenföretagare. Varje viktigt papper bör så snabbt som möjligt komma in i rätt pärm och i datorn bör du ha ordning på mappar och filer. Göra backuper kontinuerligt av dina filer, se till så att säkerhetstänket är en del av din arbetsdag. Är man PC-ägare och vill få lite inspiration kan jag rekommendera att man besöker Windowstips.nu en sida full med windowstips.
Det är även bra om man inte samlar på sig för mycket onödiga prylar, som tar en massa utrymme. På mitt kontor som jag delar med två andra har vi lyckats samla på oss en ordentlig prylsamling. Eller vad sägs om: ett Kylskåp i form av en RedBullburk, flera uppsättningar adventsljusstakar och juldekorationer, en bingosnurra (!) samt ett par väggfasta bokhyllor som vi har gömt/glömt bakom våra gardiner i 2,5 år 🙂
Ja, ibland behöver man verkligen rensa ut gammalt bråte, och oftast tar man till detta när det är dags för att flytta. Om man exempelvis är bosatt i staden Umeå, så gör man ju enklast att Googla efter: Flyttstäd Umeå och därefter gör man en prisförfrågan så att man får en så kostnadseffektiv flyttstädning som bara är möjligt.
Hur gör man då om man bor i Stockholm, frågar sig självklart den frågvise Stockholmaren. Jo, det är inte svårare än att skriva in denna sökfras i sin favoritsökmotor: Flyttstädning Stockholm och sedan välja den hemsida som faller bäst i smaken. När sedan städfirman håller på och gör rent och städar ur ditt hem eller kontor, då hoppas jag att du varit så förutseende så att du passar på och firar lite, bokar hotell i Stockholm, gärna en lyxig svit, bjuder in dina vänner och firar hela kvällen att du har sådan ordning och reda.